*در باب کج سلیقه گی ما ایرانی ها.1

عاشق زن هایی هستم که ابروهای نازک و ظریفی دارند. مثل م.یشل فا.یفر، و  چا.رلیز
 ت.رون . عکس شان را اینجا نمی گذارم. خودتان سرچ کنید و ببینید. البته می دانم خودتان
 دیده اید ، این بار به ابروهایشان نگاه کنید، ترجیحا عکس های جوانی شان را ببینید. هر چند
 به نظرم م.یشل فا.یفر زیباترین زن مسن دنیاست اما این ربطی به بحث ندارد شما به همان 
عکس های جوانی اش توجه کنید. به نظرم این نوع ابرو زنانه ترین نوع ابروی ممکن برای یک 
زن است. وقتی می گویم زنانه منظورم آن زنانه ای نیست که ما ایرانی ها می گوییم، ما وقتی 
کسی موهایش را رنگ می کند و چون بهش نمی آید سنش چند سال بیشتر نشان می دهد ،
می گوییم قیافه اش زنانه شده است و منظور از زنانه در اینجا زمخت است. به نظرم در
فرهنگ ایران " مونث  موجودی است که چون ازدواج کرد زشت ، زمخت، گنده و بد ترکیب 
می شود" وقتی کسی موهایش را رنگ می زند و آن رنگ مو با رنگ پوستش سازگار نیست، 
می گوییم زنانه شده، وقتی دختری چاق می شود و بدنش پر از چربی می شود می گوییم 
ه.یکلش زنانه شده آیا زن موجودی چاق، زشت، و دارای تمام ویژگی های منفی است؟ 

این جور که نگاه می کنیم به نظر زن را وسیله ای نمی بینیم که بعد از این که به وسیله ی 

شو.هرش مورد بهره برداری قرار گرفت شروع به ف.اسد شدن می کند؟ 
وقتی کسی ابروهایش را نازک می کند و بهش نمی آید می گوییم قیافه اش زنانه شده، 
مسئله این جاست، او زنانه نشده، چیزهای زنانه ظریفند، دوست داشتی اند، ابروهای 
نازک به کمتر کسی می آیند، بیشتر به زن هایی می آیند که اجزای صورت و مخصوصا 
بینی ظریفی دارند. اگر به کسی این جور ابروها نیاید نباید بگوییم زنانه شده، باید 
بگوییم چهره اش زمخت شده. 


امروز مامان دختری را بهم نشان داد و پرسید:" ابروهای این دختره قشنگه نه؟ "  
گفتم : " نه اصلا" ابروهای دختر پهن و کشیده بود، شبیه پرستویی بود که داشت 
توی صورتش پرواز می کرد. مامان سکوت کرد. گفتم " می دونی چرا قشنگ نیست؟" 
نمی دانست.گفتم:" برای اینکه وقتی به صورت یه نفر نگاه می کنی اولین چیزی که
می بینی نباید ابروهاش باشن، ابرو یکی از اجزا صورته که باید به زیباتر شدن صورت 
کمک کنه اما نباید اولین عضوی از صورت باشه که دیده باشه، تو وقتی به این دختر 
نگاه می کنی اولین چیزی که می بینی ابروهاشه، حتی دومین چیز و سومین چیز هم
ابروهاشه.پس نمی تونیم بگیم این ابروها قشنگن" مامان جوابم را نداد، به گمانم 
هنوز باهام مخالف بود و  خیال می کرد ابروهای دختر قشنگند ولی چون نمی توانست
 برای حرفش دلیل بیاورد ترجیح داد چیزی نگوید. 
ابروهای پهن هم  مثل ابروهای نازکند، به هرکسی نمی آیند. یک نمونه اش لی.لی 
کا.لینز است که همیشه ابروهایش را در پهن ترین حالت ممکن نگه می دارد و به 
شدن مشکی شان می کند. در حالیکه بهش نمی آیند. وقتی بهش نگاه می کنی 
احساس می کنی این ابروها به زیبایی اش لطمه وارد کرده. اگر نازک ترشان می کرد 
و قهوه ای، زیباتر می شد. اولین باری که عکس لی.لی کا.لینز را به خنثی نشان دادم 
گفت" هوووممم، این که شبیه دخترهای ایرانیه " هوووم برای خنثی لفظ ترس است 
وقتی می خواهد بگوید از چیزی ترسیده از این لفظ استفاده می کند. البته او هووم را 
همین جور نمی گوید که شما می خوانید ولی من نمی توانم با استفاده از کلمات لحن را 
منتقل کنم. 
به نظرم ابروهای به شدت پهن مردانه اند، نمی دانم چرا از نظر ایرانی ها قشنگ است 
که قبل از اینکه خودشان دیده شوند، ابروهایشان دیده شود. البته ابروهای پهن 
طبیعی (نه بیش از اندازه پهن )به بعضی چهره ها می آیدو مسئله همین جاست هر 
ابرویی، پهن یا نازک، صاف ، طاق دار و .... به یک چهره می آید و یک چهره وقتی زیباست 
که بین اجزایش هماهنگی و تناسب باشد. 

هر جور نگاه می کنم انگار ایرانی ها از روز اول کج سلیقه بوده اند، چه زمان قاجار که 
زیباترین زنان آن هایی بوده اند که به شدت چاق، و انباشته از چربی و سیبیلو، بوده
اند. چه امروز که خیال می کنند زیبایی زنی است که ابروهایی دو وجبی، ل.ب های باد
 کرده و بینی دارد که به سختی می تواند باهاش نفس بکشد. بعد ها می آیم راجع به 
لب ها و بینی ها می نویسم. فعلا تا همین جا بس است.  


* گفتم ما ایرانی ها که خیال نکنید دارم خودم را از ایرانی ها جدا می کنم و اگر نه که 
من بسیار خوش سلیقه ام و اگر نمی دانید، خب خیلی هم مهم نیست
 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.