ما را همه شب نمی برد خواب*

گلوم درد گرفته.دیشب قرص سرماخوردگی خوردم. هرچند قرص سرماخوردگی خیلی هم به گلو درد ربط نداره. صبح (یعنی همون ظهر ) که بیدار شدم بدتر شده بود یه قرص دیگه خوردم ولی تا عصر بازم بدتر شد.عصر رفتم داروخونه گفتم یه شربت واسه گلو درد بدین. گفت واسه خودت می خوای؟ گفتم آره.گفت اگه گلوت درد می کنه.عفونت کرده باید آنتی بیوتیک بخوری. گفتم پس یه شربت بدین. انتی بیوتیک هم بدین. شربتو که باز کردم بخورم یادم افتاد دو سال پیش یه شیشه شربت داشتم که شبا با خواهرم می خوردیم که زود خوابمون ببره. به جای یه قلپ دو قلپ ازش خوردم. بعد نفهمیدم کی گیج و منگ شدم و اومدم دراز کشیدم و خوابم برد.مراحلش انقدر سریع اتفاق افتاد که حتی متوجه نشدم. داداشم دو بار اومد تو اتاقم. بار اول از صدای در هال بیدار شدم و وقتی اومد تو چشمام باز بود. نمی دونم چه اصراری داشتم که نشون بدم بیدارم  با اینکه انگار نبودم. یه کم بهم نگاه کرد.در حالیکه سعی می کردم چشمامو نبندم نگاش کردم. هیچی نگفت و رفت. چشمامو بستم و دوباره خوابم برد.بار دوم که اومد یه کم قبلش بیدار شده بودم و هنوزم احساس گیجی می کردم اما دیگه خوابم نمی اومد . این بار دیگه حرفشو زد. 


من اختلال خواب دارم. یه شبایی با قرص خواب می خوابم. اما خواب خوبی نیست. وقتی بیدار می شی اعصابت خورده. و دلت نمی خواد تکون بخوری. گاهی بعد بیدار شدن دو ساعت همین جوری تو تخت می مونم. ( نصف قرصو می خورم که اثر بدش کم بشه)


رو شیشه های شربت نوشته مصرف این دارو ممکنه باعث خواب آلودگی بشه. از کارهایی که نیاز به هوشیاری دارن خودداری کنین. نمی دونم خواب سر شبم اثر شربت بود.تلقین بود یا چیز دیگه.اما بین خوابی که اثر شربته با خوابی که اثر قرص خوابه یه فرقی هست. شربت انگار واقعا سطح هوشیاری رو کم می کنه و تو نمی دونی چه اتفاقی افتاد که یهو خوابت برد ولی قرص خواب یه  کار دیگه می کنه که نمی دونم چه جوری توضحیش بدم. انگار شربت یه جور بیهوشیه. اما قرص خواب یه جور خستگی ساختگی و زوری، که اصلا خوب نیست. 


بعد هفت هشت سال سر و کله زدن، با مشکلات خواب که گاهی یه کم کمتر می شه. گاهی اون قدر شدید می شه که وحشت زده می شم ( وقتایی که قرص خواب می خورم همون وقتابیه که شدید شده)اما تا امروز حتی به بار هم خوب نشده . فک کنم دیگه باید برم پیش روانپزشکی که تو زمینه اختلالات خواب تخصص داره.دوست ندارم قرص های روانپزشکی بخورم. نه به خاطر اسمشون، چون خیلی هاشون اثرات بدی رو جسم می ذارن که قابل جبران  نیست(مثلا رو کلیه ها اثر می ذارن). قرص خواب هم که درمان نیست. حالا برم، اگه اثر قرص هاش از این همه شب نخوابی بدتر نبود می خورمشون.


*عنوان از سعدی

نظرات 1 + ارسال نظر
الهام شنبه 20 آبان 1396 ساعت 18:59 http://ellie123445.blogsky.com/

منم یه مدت دچار بی خوابی شده بودم
واقعا درکت میکنم

بدی دکتر رفتن واقعا همین دارو ها هستن ولی بعضی وقتا لازم
ایشالا خواب های آروم و خوبی داشته باشی از این به بعد

ایشالا. ممنون

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.